7.23.2007

Seven New Songs: 'Cool World'



Songs:

1 - Rushing, Blushing and Reality-Crushing [2:08]
2 - Accidental Semi-Pig [1:35]
3 - Lamebrain's Sad Silly Song [0:58]

4 - Happy with You World [1:20]

5 - Wrong Lane [1:03]

6 - Martyr in the Wrong Arena [1:36]

7 - On a Monday He Stepped Out of His Grave and Went to Work [2:57]


Log
:
I recorded this little lo-fi sucker for a friend of mine, Dirk in Amsterdam (cheers mate). It's a bit of a concept album, mixing biographical elements with a harsh critique (clothed in harmonic sarcasm) on our modern day hedonism and escapism.
It was recorded between Tuesday, July 17 and Tuesday, July 24, 2007. It's got seven songs that were all primarily recorded on my Tascam 8-track and edited in Audacity, sometimes adding extra tracks.

Session Date: July, Tuesday 17 till Tuesday 24, 2007

Recording Gear:
Tascam 488 MKII, PC using Audacity, Behringer C-1 condensator mic, semi SM-58 mic, dictaphone

Music Gear: Ibanez electric guitar, Squier bass, Takamine acoustic guitar, eggs, shaker, wind-organ

3 comments:

Anonymous said...

Goed bezig Meite! Een echt album is toch wel mooier dan al die losse nummertjes. Ben benieuwd naar je volgende meesterwerk...

Unknown said...

Ha jona! je eerste reactie :) (eindelijk kruip je uit je schuil)

Na een paar luisterbeurten is het misschien zinvol om een eerste waardering van je nieuwe 'EP' te geven. De eerste drie nummers vind ik niet bijzonder mooi. Vooral het openingsnummer vind ik op z'n zachtst gezegd niet al te best. 'Happy with you World', 'Wrong Lane' en de hidden track na 'On a Monday he...' zijn wat mij betreft wel kleine diamantjes.
Over het algemeen moet ik zeggen dat je wel mooiere nummers hebt gemaakt (wat meer pit, ook wat langer). Maargoed, dat is mijn simpele (boere)mening maar.
Rest me te zeggen dat ik me bij Jona aansluit over dat ik ook blij ben dat je nu eens een album(pje) uitbrengt. Poerbest!

(en meite: wanneer breng je eens een nederlands, of een Fries nummer uit...(het liefst in de laatstgenoemde taal;) )

Marten said...

Tja, ik vraag me af of het een kwestie van smaak is. Het eerste nummer is gewild ontoegankelijk, het is een soort portaal waar je doorheen moet, een zure appel waar je doorheen moet bijten. Ik kan er niets aan doen, zelf vind ik het wel mooi.
Wat ik waardeer aan deze EP is dat het wat mij betreft een geslaagd concept is geworden - dat is dan vooral tekstueel.
Nee, het is niet beter dan wat ik eerder heb gedaan of zoiets, het is gewoon een gelegenheids-EP.
Ik denk wel dat ik vanaf nu vaker zo ga werken: bezig aan een project met meerdere nummers. Een goeie oefening voor als ik misschien later groot ben en echte EP's en CD's maak.

About Me

Christian, husband, theologian, singer-songwriter. I don't like dogs. I do love cats, especially my own cat, Nino (although the cat regards itself more as being my wife's cat..).