3.21.2007

Meite U treedt op in de Lawei Drachten van 13 tot 14 u. op bevrijdingsdag!!!



5 mei aanstaande speel ik op het bevrijdingsfestival in de Lawei in Drachten, 's middags van 13.00 tot 14.00 uur in de foyer. De andere artiesten zijn Armand (van 'Ben ik te min') en Ernst Langhout. Blijkbaar is mijn status ondertussen mythisch genoeg om tussen dergelijke oudgedienden mijn opwachting te maken. Wij (zie onder) zijn de openingsact; Ernst Langhout speelt geloof ik van 14.30 tot 15.30 uur en Armand van 16.00 tot 17.00.

De legendarische drummer Sicco Kloosterman is reeds bereid gevonden om zijn medewerking te verlenen. Ook de al evenzeer legendarische Gerben Duisterwinkel heeft verklaard zijn bas tijdens dit evenement te willen beroeren. Daarmee is de complete line-up van het oude Porcupine aanwezig!

De organisator van het festival, de legendarische Teunis Spits, vroeg mij om 'singer-songwriter dingetjes' te doen. Ik ben van plan klassiekers als 'Indian Girl' of zelfs 'Little Fly' te gaan spelen, en nummers uit mijn 'kale periode' zoals de britpop-kraker 'Your Good Times-Novelette'; maar natuurlijk ook de nieuwere nummers die op dit weblog verschenen zijn. Wij zullen op verschillende momenten van de set waarschijnlijk ook een weinig rocken.

KOMT ALLEN! Het festival is gratis en met een beetje geluk regent het de hele dag op 5 mei, zodat je echt geen alibi meer hebt om niet te komen.

4 comments:

Anonymous said...

yee leuk k kom...
maar zet die klassiekers zoals indian girl eens op deze site...

Anonymous said...

a quelle heure?
Dragtown doet het 'm toch weer.

Anonymous said...

Meite U, wat BUITENGEWOON GAAF!
Ik ga er zeker heen, hoewel ik dan de rest van mei niet meer kan eten door de belachelijk dure reiskosten... maar dat heb ik er voor over!
Ik hoop trouwens dat je ,,I Am a Refridgerated Mollusk'' ook speelt!

KdV oftewel Klaas, vertoef je ook nog op dit web blog? Laat eens wat van je heuren!

doctor emmet, nu pas zie ik dat emmet omgekeerd temme is! Hopelijk ben je er 5 mei ook, zou te gek zijn!

Anonymous said...

Heel erg leuk de bovenstaande voorpret. Maar het mag niet ongenoemd blijven hoe goed het optreden ook feitelijk was.
Woorden schieten te kort.....
Hoewel de officiele opnames van diverse era afkomstig zijn kan een een live optreden de verschillende periodes uitstekend aan elkaar lijmen als ware het 1 geheel. Ook versiersels waaraan ik wat gehecht was geraakt miste ik eigenlijk niet echt. Botherbugger bijvoorbeeld, klonk live echt fantastisch! Uiteraard strakke gitaarpatronen, maar ook heerlijke basloopjes. Het goed articuleren is ook gelukt. Het blijkt maar weer dat Meite U een uitstekende zanger is.
Mensen in het publiek, volkomen onbekend met Meite U, kwamen met de suggestie dat hij geprogrammeerd zou moeten worden op Lowlands of Pinkpop. Ik nam aan dat dat een compliment was. Het leek alsof ze er verstand van hadden.

About Me

Christian, husband, theologian, singer-songwriter. I don't like dogs. I do love cats, especially my own cat, Nino (although the cat regards itself more as being my wife's cat..).